לנקר-ירדני | עו"ד ונוטריון

הרכבת 58, מגדל אלקטרה סיטי, תל אביב

קבלת דרכון גרמני

קבלת דרכון גרמני?

קבלת דרכון גרמני, איך מוציאים? מה צריך? ומה התהליך?

גרמניה נחשבת לאחת המעצמות האירופאיות – מבחינת כלכלית, מדינית וחברתית.

הדרכון הגרמני, הוא דרכון שהוא חלק בלתי נפרד מהאיחוד האירופאי ולכן מחזיקיו נחשבים לאזרחים אירופאיים.

הזדמנויות חדשות לאזרחות גרמנית לצאצאי יהודים שנמלטו מהשואה

בישראל חיים כיום צאצאים רבים של יהודים שהתגוררו בגרמניה בשנים שקדמו למלחמת העולם השנייה, אך נאלצו להימלט ממנה עקב עליית הנאצים לשלטון בין השנים 1933-1945. עבור אלו המעוניינים בקבלת דרכון גרמני, חשוב להכיר את השינויים האחרונים בחוקי האזרחות הגרמנית, שאושרו ב-2021. תיקונים אלה פותחים דלתות חדשות לאזרחות במדינה המובילה כלכלית ופוליטית באיחוד האירופי. עו"ד ניר לנקר, מומחה למשפט גרמני ממגדל אלקטרה סיטי, חולק תובנות על השינויים האחרונים ומספק המלצות מעשיות כיצד לבחור את עורך הדין המתאים לטיפול בבקשה.

הקהילה היהודית בגרמניה ושורשיה

הקהילה היהודית בגרמניה הייתה בין הקהילות המשגשגות ביותר באירופה במשך מאות שנים. אולם, עם עליית המפלגה הנאצית ב-1933, יהודים החלו להימלט מהמדינה, וחלקם מצאו מקלט במדינות שונות, כולל בארץ ישראל. עם השנים, חקקה גרמניה חוקים המאפשרים לצאצאים של מי שנמלט ממנה בתקופת הנאצים לבקש אזרחות גרמנית. לפי עו"ד לנקר, "כל מי שנרדף על ידי הנאצים בשנים 1933-1945, או צאצאיו, זכאים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית, ואין צורך להוכיח רדיפה בפועל".

בניגוד לתביעות פיצויים על רקע רדיפות הנאצים, בקשות לאזרחות גרמנית נחשבות פשוטות יותר להגשה. "ההנחה היא שכל היהודים נרדפו בשנים אלו, ואין צורך לחשוף את הפצעים הישנים," מוסיף לנקר.

שינויים חוקיים מ-2021 – פתיחת דלתות חדשות

לפני 2021, החוקים הקשורים לקבלת אזרחות גרמנית היו מציבים מגבלות לא פשוטות, שמנעו מצאצאים רבים את הזכות לקבלת אזרחות. הדרישה המרכזית הייתה כי רק מי שהיה אזרח גרמני בשנים הרלוונטיות יכול היה להעביר את האזרחות לצאצאיו. עו"ד לנקר מסביר כי החקיקה החדשה שאושרה ב-2021 שינתה זאת לחלוטין. התיקון בחוק מאפשר כעת גם לצאצאים של יהודים שהיו תושבי גרמניה אך לא היו אזרחיה להגיש בקשה לאזרחות.

"כיום מספיק להוכיח שהאדם היה תושב גרמניה לפני עליית הנאצים לשלטון ובחר או נאלץ להימלט עקב הרדיפות," אומר עו"ד לנקר. עם זאת, התהליך אינו חף מאתגרים. לדוגמה, גרמניה דורשת מסמכים ציבוריים רשמיים כדי לאמת את תושבותו של האדם בתקופה הרלוונטית. רבים מהיהודים שברחו מגרמניה השמידו את מסמכיהם או נמנעו מזיהוי כגרמנים, מה שמקשה על השגת המסמכים הנדרשים כיום.

הקלות נוספות בצד האפליה המגדרית והסטטוס המשפחתי

אחד התיקונים המשמעותיים ביותר בשנת 2021 היה ביטול אפליה מגדרית בחוק. בעבר, רק צאצאים לגברים שהיו אזרחי גרמניה יכלו להגיש בקשה לאזרחות, בעוד צאצאים לנשים שהיגרו מגרמניה לפני 1953 לא היו זכאים לכך. השינוי מאפשר כעת גם לצאצאים לנשים גרמניות להגיש בקשה לאזרחות, גם אם נולדו לפני שנה זו.

בנוסף, החוק בגרמניה עבר עדכון חשוב נוסף הנוגע לאזרחים שנולדו מחוץ למסגרת הנישואין. בעבר, רק ילדים להורים נשואים היו זכאים לאזרחות, מה שהוביל למקרים אבסורדיים בהם אחים מאותה משפחה קיבלו יחס שונה בהתאם למעמד הנישואין של הוריהם בעת לידתם. התיקון החדש מאפשר כעת לצאצאים שנולדו מחוץ למסגרת הנישואין להגיש בקשה לאזרחות גרמנית.

עו"ד לנקר מציין כי "התיקונים הללו פותחים אפשרות לאלפי אנשים בישראל ובעולם לקבל אזרחות גרמנית, גם אם בעבר לא היו זכאים לכך." לפי נתונים של משרדו, מאז אושרו התיקונים בחוק, למעלה מ-1,000 אנשים כבר הגישו בקשה לאזרחות באמצעותו, ורבים מהם כבר קיבלו את הדרכון הגרמני הנכסף.

תהליך הגשת הבקשה – למה להגיש מוקדם ככל האפשר?

עו"ד לנקר ממליץ להגיש את הבקשה לאזרחות גרמנית מוקדם ככל האפשר. למרות שהתהליך התקדם משמעותית, ישנו עומס על מערכת הבירוקרטיה הגרמנית, והזמן הממוצע להשלמת התהליך נע בין שנתיים וחצי לשלוש וחצי שנים. עיכובים בבקשה עלולים להוביל לאובדן הזדמנות, שכן חוקי האזרחות יכולים להשתנות שוב בהתאם להתפתחויות פוליטיות בגרמניה.

"מי שדוחה את הגשת הבקשה מסתכן בהחמרה בתנאים בעתיד. ייתכן ויידרשו תנאים נוספים כמו שהות בגרמניה או ידיעת השפה," מזהיר עו"ד לנקר.

יצירת קשר

אנחנו כאן לרשותכם

דרכון גרמני – יתרונות נרחבים ביחס לאזרחות אירופית אחרת

גרמניה נחשבת למדינה החזקה ביותר באיחוד האירופי, עם כלכלה יציבה ורווחה חברתית. אזרחות גרמנית מציעה יתרונות רבים, גם ביחס למדינות אירופאיות אחרות. למשל, אזרחי גרמניה נהנים מהסכמים בינלאומיים עם מדינות כמו ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד, שמקלים על כניסתם ללא צורך באשרות מיוחדות.

עו"ד לנקר מציין מקרה שבו אזרח ישראלי, שנפצע בדרום אמריקה, קיבל סיוע חירום משגרירות גרמניה במקום בו לישראל אין נציגות. בנוסף, לקוחות שקיבלו אזרחות גרמנית גילו שיש להם גישה לשירותי בריאות גרמניים מתקדמים, שמציעים טיפולים מעבר לאלה המוצעים בישראל או באיחוד האירופי.

בחירת עורך דין נכון לקבלת דרכון גרמני – מה חשוב לדעת?

עו"ד לנקר ממליץ לישראלים להקפיד על בחירת עורך דין מנוסה ומוסמך שמתמחה בדין הגרמני. הוא ממליץ לבדוק אם עורך הדין מופיע ברשימות המומחים של שגרירות גרמניה או לשכת עורכי הדין בישראל. כמו כן, חשוב לוודא שעורך הדין דובר גרמנית באופן שוטף, שכן ידיעת השפה הכרחית להבנת החוק והתקנות ולמעקב אחר פסקי הדין הרלוונטיים.

עו"ד לנקר מסביר שחשוב לבחור גורם מקצועי המכיר היטב את החוק הגרמני ויודע לנצל את הפרטים הקטנים של התהליך לטובת הלקוח.

בעלי דרכון גרמני, יהנו מכלל ההטבות הניתנות לאזרחי גרמניה ולאזרחי האיחוד האירופי ולכן יש לא מעט יתרונות לדרכון הגרמני.

בין ההטבות: לימודים חינם בגרמניה או סבסוד לימודים ברחבי אירופה, תנאים סוציאליים, מענקים, קבלת משכנתאות ואפשרות של השקעות, רכישת נכסים.

האם חובה להמציא מסמכים מההורים או הסבים לצורך הוצאת דרכון גרמני?

חלק ניכר מהישראלים המבקשים כיום דרכון גרמני הם צאצאים של עולי גרמניה, הידועים כ"ייקים". אם אחד מההורים או הסבים התגוררו בגרמניה או היו אזרחי המדינה, יש לכם סיכוי טוב לקבל דרכון גרמני. מסמכים רשמיים כמו תעודות אזרחות גרמנית, תעודות נישואין, או מסמכי עלייה לישראל יכולים לסייע בהשלמת התהליך בצורה מהירה יותר. לכן, מומלץ לבדוק בבית או אצל הסבים אם ישנם מסמכים רשמיים שניתן להגיש.

עם זאת, משרד עורכי הדין לנקר ירדני מתמחה בהשגת אזרחות גם ללא מסמכים זמינים. אנו מבצעים מחקר גנאלוגי מקיף, המתחקה אחר שורשי המשפחה, ובמקרים רבים אנו מצליחים לאתר מסמכים ורישומים שנמצאים כיום באירופה, כולל מסמכים של משפחות שנמלטו מגרמניה בעבר.

זכאות לאזרחות גם אם ההורים נפטרו

לפי החקיקה החדשה, גם אם האזרח המקורי נפטר, צאצאיו עדיין יכולים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית. אזרחות גרמנית מועברת בירושה ובקשר דם, כך שילדים, נכדים ואף נינים יכולים לממש את זכאותם. חשוב לציין שאין חובה שרק ההורה יבקש אזרחות – ניתן לדלג דור ולבקש אזרחות לנכד או לנין ישירות.

למה חשוב להוציא דרכון גרמני?

במשרד לנקר ירדני מאמינים שכדאי לנצל את ההזדמנות להוצאת דרכון גרמני עכשיו, גם אם אין כוונה להגר לגרמניה. קבלת דרכון נוסף, במיוחד ממדינה מערבית מתקדמת, עשויה להעניק יתרונות משמעותיים בעתיד. כך למשל, מי שמקבל דרכון גרמני זוכה לאזרחות לכל החיים, המאפשרת מגורים, עבודה ולימודים בכל רחבי האיחוד האירופי.

איך עורך דין יכול לעזור בתהליך?

הוצאת דרכון גרמני אינה משימה פשוטה, ולעיתים קרובות מי שמנסה להגיש בקשה ללא ליווי מקצועי נתקל בקשיים רבים. משרד עורכי הדין לנקר ירדני מציע ליווי משפטי מקצועי ומלא בכל שלבי התהליך, כולל הכנת תיק בקשה מפורט תוך שימוש במומחים שונים. עורכי הדין שלנו מתמחים בחוקי האזרחות הגרמניים, דוברי גרמנית שוטפת ומעודכנים בכל שינוי בחקיקה.

היתרונות של דרכון גרמני

הוצאת דרכון גרמני מעניקה לכם גישה למגוון רחב של יתרונות, כולל:

  • לימודים מסובסדים באוניברסיטאות נחשבות באירופה.
  • מגורים חופשיים בכל רחבי גרמניה ומדינות האיחוד האירופי.
  • זכויות סוציאליות מלאות בגרמניה.
  • כניסה למרבית מדינות העולם ללא צורך בוויזה.
  • אפשרות לרכוש ולהשכיר נכסים בגרמניה ובאירופה.

איך להמשיך מכאן?

במשרד לנקר ירדני אנו כאן כדי לעזור לכם לממש את זכותכם ההיסטורית ולקבל דרכון גרמני. אנו מבינים את המשמעות ההיסטורית והאישית של התהליך, ומבטיחים ליווי מקצועי ומסור לאורך כל הדרך.

אז למה כדאי להוציא דרכון גרמני?

הדרכון הגרמני יקל עליכם בכניסה למדינות מסוימות, למעברי גבול ועוד. כך לדוגמה – בטיסה לארה"ב לא תידרשו להוציא ויזה.

עוד אחד מיתרונות הדרכון הגרמני, הוא באופן כללי – העובדה שיש לנו דרכון נוסף, אירופאי. בתקופה האחרונה כשהוטלו הגבלות על כניסת ישראלים למדינות ברחבי העולם תחת מגיפת הקורונה – בעלי דרכון נוסף, כדוגמת הדרכון הגרמני. יכלו להגיע ולהיכנס למדינות שונות שישראלים לא הורשו להיכנס אליהם עם דרכון ישראלי. זאת בזכות הדרכון הגרמני ששייך לאיחוד האירופי ולמדינה עליה לא הוטלו ההגבלות.

יתרונות הדרכון הגרמני כמובן יפעלו גם לטובת ילדכם ואם אתם מעוניינים להקל על עתידם – הצעד הזה יכול להיות משמעותי. הידיעה שיש לכם אפשרויות נוספות שפתוחות בפניכם גם מעבר לים, יוצרת יציבות וביטחון לעתיד.

בדרככם לאזרחות ודרכון גרמני, עליכם להכין טפסים מסוימים וכן להראות את הזיקה והקשר המשפחתי שיאפשר לכם להוציא את הדרכון בפשטות.

חשוב לדעת שאתם מתחילים את הליך הבקשה בצורה מסודרת ועל ידי גורם שמכיר את ההליך ויספק לכם את השירות המקצועי.
צרו קשר כבר עכשיו עם לנקר ירדני משרד עו"ד ונוטריון  המתמחה בהוצאת דרכונים ואזרחות גרמנית.

לאזרחות הגרמנית, יש ערך רב. ראשית מדובר באחת המדינות החזקות והאיכותיות באירופה מבחינה כלכלית, מדינית וחברתית. שנית, אזרחות גרמנית היא חלק בלתי נפרד מאזרחות האיחוד האירופי הנחשקת. אז אם שאלתם את עצמכם למה להוציא אזרחות גרמנית, חלק מהתשובה די ברור, נכון? 

לא פלא שצאצאים ישראליים לאזרחים גרמניים כל כך רוצים לקבל אזרחות גרמנית. עד היום, הוציאו עשרות אלפי ישראלים אזרחות גרמנית והם נהנים משלל יתרונותיה. בין אם בחרו להגר ובין אם בחרו להישאר בארץ ולהנות מהיתרונות עבורם ועבור ילדיהם.

ישראלי שמחזיק אזרחות ודרכון גרמניים, זכאי להטבות בתחומים רבים ומשמעותיים בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל. ההטבות מגוונות, זכאות ללימודים חינם בגרמניה, אפשרות לקבלת משכנתא בגרמניה והנחות ללימודים מסובסדים ברחבי אירופה. הקלות נרשמות גם בכל מה שקשור לטיסות ואשרות: כניסה למדינות רבות כמו ארה"ב, ללא צורך ויזה.

אם עדיין לא השתכנעתם למה להוציא אזרחות גרמנית הנה כמה סיבות נוספות. 

בעלי אזרחות גרמנית ייהנו מכלל התנאים הסוציאליים הניתנים לאזרחי האיחוד האירופי בכלל ולאזרחי גרמניה. 

כאזרח גרמני, תוכל לעבוד ולהתפתח כלכלית, לבצע השקעות נדל"ן והשקעות כלכליות וכן תזכה לעיתים לסבסוד ומענקים רלוונטיים. 

אזרחות גרמנית ניתנת על פי המוצא המשפחתי ולכן – גם אם אתם לא אזרחי המדינה ולא הייתם בעבר, אתם יכולים לקבל זכאות לאזרחות גרמנית משום שאתם צאצאים לאזרחי גרמניה בעבר או בהווה.

בזכות שתי הקלות שנכנסו לתוקף ב- 2020 בגרמניה, לילדים שאחד מהוריהם חי בגרמניה בזמן המשטר הנאצי יש אפשרות לקבל אזרחות ביתר קלות מבעבר.  

רוצים לברר פרטים נוספים? משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם. משרד עו"ד ניר לנקר מתמחה בדרכונים ואזרחות גרמנית. השאירו פרטים ונהיה בקשר.

יתרונות של דרכון גרמני

יתרון פירוט
לימודים מסובסדים אפשרות ללמוד באוניברסיטאות נחשבות באירופה בשכר לימוד מוזל.
מגורים באירופה חופש לגור ולעבוד בכל מדינות האיחוד האירופי.
זכויות סוציאליות מלאות זכאות לקבלת זכויות סוציאליות מלאות בגרמניה.
כניסה חופשית למדינות רבות כניסה ללא צורך בוויזה למדינות רבות, כולל ארה"ב.
אפשרויות נדל"ן אפשרות לרכוש ולהשכיר נכסים ברחבי אירופה.
העברת הדרכון לדורות הבאים הדרכון עובר בירושה לדורות הבאים ומבטיח אזרחות מלאה לצאצאים.
יתרונות כלכליים ועסקיים אפשרות להשתתף במכרזים ולהקים עסקים באירופה בתנאים נוחים יותר.

 

יתרונות הדרכון הדרכון הגרמני

מגורים באירופה

בעלי דרכון גרמני יכולים לגור בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופאי, ללא צורך בהסדרת אישורים כלשהם.

לעבוד באירופה

מחזיקי הדרכון הגרמני יכולים לעבוד בכל מדינות האיחוד באירופה ללא צורך בויזת עבודה או הזמנת מעסיק.

 

לנוע בעולם

עם דרכון גרמני ניתן לבקר באינספור מדינות, כולל אלה שסגורות למחזיקי דרכון ישראלי.

ללמוד בחינם

בעלי  אזרחות גרמנית יכולים ללמוד בחינם במגוון מוסדות באירופה וכן לזכות בסבסוד מלא או חלקי במוסדות רבים נוספים.

לעשות עסקים

אנשי עסקים המחזיקים בדרכון גרמני נהנים מחופש רב יותר לנהל עסקאות ולפתוח עסקים באירופה.

 

להיכנס לארה"ב

תשכחו מהליך ארוך ומפרך של הוצאת ויזה. מחזיקי דרכון גרמני לא צריכים ויזה לארצות הברית, פשוט אורזים ונוסעים!

 

שאלות ותשובות

מסמכים רשמיים יכולים לסייע בתהליך, אך אינם חובה. במקרים בהם אין מסמכים זמינים, משרד לנקר ירדני יכול לבצע מחקר גנאלוגי כדי לאתר את המידע הדרוש.

גם אם ההורים או הסבים נפטרו, הצאצאים יכולים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית. החוק הגרמני מאפשר העברת אזרחות בירושה לדורות הבאים.

 

לא, אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית כדי לקבל אזרחות גרמנית. ניתן להחזיק בשתי האזרחויות.

עורך דין מומחה כמו במשרד לנקר ירדני יסייע בהכנת הבקשה, באיתור מסמכים נדרשים, בביצוע מחקר גנאלוגי ובקיום קשרים עם הרשויות בגרמניה כדי להבטיח תהליך מהיר ומוצלח.

 

דרכון גרמני מאפשר לימודים מסובסדים, מגורים חופשיים באירופה, כניסה ללא ויזה למדינות רבות, זכויות סוציאליות מלאות ועוד. הדרכון עובר בירושה לדורות הבאים ומבטיח אזרחות מלאה לצאצאים.

עוד קצת עלינו
מן התקשורת
יתרונות דרכון האוסטרי ודרכון הגרמני

מגורים באירופה

בעלי דרכון גרמני יכולים לגור בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופאי, ללא צורך בהסדרת אישורים כלשהם.

 

לעבוד באירופה

מחזיקי דרכון גרמני יכולים לעבוד בכל מדינות האיחוד באירופה ללא צורך בויזת עבודה או הזמנת מעסיק.

 

לנוע בעולם

עם דרכון גרמני ניתן לבקר באינספור מדינות, כולל אלה שסגורות למחזיקי דרכון ישראלי.

ללמוד בחינם

בעלי אזרחות גרמנית יכולים ללמוד בחינם במגוון מוסדות באירופה וכן לזכות בסבסוד מלא או חלקי במוסדות רבים נוספים.

לעשות עסקים

אנשי עסקים המחזיקים בדרכון בדרכון גרמני נהנים מחופש רב יותר לנהל עסקאות ולפתוח עסקים באירופה.

 

להיכנס לארה"ב

תשכחו מהליך ארוך ומפרך של הוצאת ויזה. מחזיקי דרכון גרמני לא צריכים ויזה לארצות הברית, פשוט אורזים ונוסעים!

 

יצירת קשר

אנחנו כאן לרשותכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך...

לנקר-ירדני | עו"ד ונוטריון

הרכבת 58, מגדל אלקטרה סיטי,
קומה 2 תל אביב יפו 6777016

כל הזכויות שמורות © לנקר - ירדני משרד עו"ד ונוטריון

Site By | VIZEL MARKETiNG